شهردار گلمکان گفت: برای نخستین‌بار پروژه عمران شهری و خدماتی در این شهر گردشگری دارای پیوست مناسب‌سازی ویژه معلولان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۰۹۴۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گلمکان؛ علی‌اکبر خوشبخت نیا هم‌زمان با روز جهانی معلولان اظهار کرد: برای نخستین‌بار پروژه عمران شهری و خدماتی در این شهر گردشگری دارای پیوست مناسب‌سازی ویژه معلولان می‌شود و براین‌اساس پروژه‌های شهری قبل از بهره‌برداری باید مورد ارزیابی و تأیید جامعه معلولان قرار گیرد.

 وی افزود: در این ارزیابی‌ها موانع رفت‌وآمد معلولان شناسایی و برای رفع آن اقدام می‌شود.

 شهردار گلمکان بیان کرد: در فراخوان عمومی از افراد دارای معلولیت در قالب گروه‌های مختلف خواسته می‌شود از نظر موانع آمدوشد آسان، پروژه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند.

 خوشبخت نیا خاطرنشان کرد: در این راستا مسیرهای ورودی و خروجی، جایگاه‌های توقف خودروهای شخصی و عمومی و رمپ‌های ویژه، مورد ارزیابی کارشناسان جامعه معلولان قرار می‌گیرند.

 وی مطرح کرد: تلاش مجموعه شهری این است که فضاهای عمومی برای معلولان مناسب‌سازی شود که این مهم به دلیل کارکردهای جامعه شهری به‌خوبی انجام خواهد شد.

 خوشبخت نیا با بیان اینکه شهر باید برای حضور و فعالیت معلولان مناسب‌سازی و آماده شود، تصریح کرد: برای تحقق این هدف نگاه‌ها به حوزه معلولان باید تغییر کند، زیرا اگر نگاه‌ها به این حوزه عوض شود و همه خود را مسئول بدانند، بخش زیادی از مشکلات حل می‌شود.

 شهر گلمکان از توابع بخش گلمکان، شهرستان گلبهار در ۴۵ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها